۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸

امام‌جمعه بویین میاندشت:

محو فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان از نقشه‌های دشمنان است

محو فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان از نقشه‌های دشمنان است

بویین میاندشت - امام‌جمعه بویین میاندشت محو فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان را از نقشه های دشمن دانست و گفت: از جنگ نرم دشمنان نباید غافل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن اسکندری ظهر سه شنبه در یادواره شهید ماشاالله ابراهیمی در آموزشگاه شهید ابراهیمی بویین میاندشت ضمن قدردانی از برگزار کنندگان یادواره این شهید والامقام، اظهار داشت: شهید ماشاالله ابراهیمی همانند حاج قاسم سلیمانی شور و حال ایثارگری داشت و امروز دوستان و هم رزمانش به نیکی یادش را گرامی می‌دارند.

وی؛ ترفند دشمن را محو فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: دشمن در تلاش است تا فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان ترویج داده نشود چون می‌داند این فرهنگ برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است و تمام سنگرها را فتح خواهد کرد.

از جنگ نرم دشمن نباید غافل شد

امام‌جمعه بویین میاندشت گفت: تا مادامی که این دشمن غدار در جنگ نرم فرهنگی می‌تازد نباید از پای نشست.

اسکندری تأکید کرد: دانش‌آموزان ضمن تلاش در عرصه علم و دانش برای کسب معرفت و انسانیت باید حضرت فاطمه الزهرا (س) و شهدا را الگو خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

دانش آموزان راه شهدا را ادامه دهند

وی افزود: دانش‌آموزان با پژوهش و تحقیق در سیره و زندگی نامه شهدا ترویج دهنده راه آنان و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند.

منش شهدا ایستادگی در مقابل دشمن بود

در ادامه حاج حسین دوست محمدی یکی از هم رزمان شهید ماشاالله ابراهیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ دی قم و شهدای عرفه و شهدای شهرستان بویین میاندشت، گفت: همه مدیون شهدا هستیم چون اگر شهدا نبودند آزادی هم نبود.

وی افزود: شهدا با پیروی از مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) و واقعه غدیر خم و قیام امام حسین (ع) غیرتمندانه جلوی دشمن تا به دندان مسلح انقلاب ایستادند و بر ما واجب است برای یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

همرزم شهید ماشاالله ابراهیمی با اشاره به خصوصیات بارز شهید ماشاالله ابراهیمی گفت: شهید ابراهیمی با حداقل‌ها زندگی کرد و در عرصه ورزش و علم آموزی در رتبه برتر بود.

وی افزود: این شهید والامقام در دوران انقلاب یکی از شاخص‌های مبارزه با طاغوت در بویین میاندشت و نخستین فرد برای پخش اعلامیه امام خمینی بود.

شهید ابراهیمی از مبارزان و پیروان خط امام بود 

دوست‌محمدی گفت: این شهید جسارت، شهامت، شجاعت و بی‌نهایت پشتکار در دوران سربازی داشت و به معنای واقعی از مبارزان و پیروان خط امام بود و در دوران جنگ تحمیلی در موقع عملیات نیز خط شکن بود.

این همرزم شهید تصریح کرد: منش شهدا موجب شد که یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن بعث عراق نماند و حتی تا فرسخ‌ها کیلومتر در خاک دشمن پیشروی و دشمن را به عقب راندیم.

به گزارش مهر، پاسدار شهید ماشاالله ابراهیمی در سال ۱۳۳۹ در بوئین میاندشت به دنیا آمد و در رشته تجربی دیپلم گرفت و سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد که حاصل آن یک پسر و یک دختر است، در دوران جنگ تحمیلی معاون گردان موسی بن جعفر (ع) از لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود و در شب عملیات کربلای ۵ در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در زادگاهش بویین میاندشت به خاک سپرده شد.

کد خبر 5397374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha